Idioma

dissabte, 17 de març de 2018

Smartphone, Iphone, Apple, Salto, Verano
La Intoxicació Tecnològica

En moltes llars, la infantesa es viu sota els paràmetres d’una societat híper exigent.
El científic Stephen Hawking en una de les seves meravelloses frases va dir:
“ La raça humana necessita un desafiament intel·lectual. Deu ser avorrit ser Déu i no tenir res que descobrir”.
La nostra societat està provocant que, cada vegada més, la capacitat de concentrar-se , la curiositat a la que feia referència Stephen Hawking i l’interès propi dels nens i nenes quedin en un segon lloc. En comptes d’això existeix i preval una estimulació digital constant i mal educada.
Això passa perquè moltes vegades els adults mateixos patim el que es podria dir “al·lèrgia” a la soledat, al silenci,  a l’avorriment, a la natura, la reflexió i al ritme lent de les coses, ignorant que els éssers humans el necessitem aquest ritme lent, a la natura, les relacions socials pell a pell.
Entre el consumisme desfermat d’objectes i coses que moltes vegades no necessitem realment i el consum d’internet excessiu i permanent, el resultat obtingut és:
1.- Adults i nens impacients, que potser sí que s’esperen però que no saben esperar (que és molt diferent).
2.- Relacions basades en l’interès i el materialisme, i per tant estar esperant  sempre alguna cosa (material normalment)  a canvi a les nostres accions.
3.- Adults i nens que a vegades poden resultar massa exigents amb els altres i poc amb sí mateixos....o massa en les dues direccions.
“Molt d’alguna cosa no és bo” (de la pel.lícula Karate Kid)
I és que ha de quedar molt clar que les tauletes i dispositius electrònics no haurien de ser joguines. Les joguines són aquelles en les que nosaltres som els que inventem, creem i descobrim com fer les coses...per tant reflexionem, utilitzem el nostre cervell des de varis tipus d’intel·ligències.
Un cop més estem anant cap al desequilibri....L’ús inadequat de les tauletes, d’internet, dels mòbils ens està portant al col·lapse ja que no estem “educats” en això. Cal desenvolupar la intel·ligència digital de la mà de l’autocontrol i la capacitat de “gestionar” tants estímuls que moltes vegades no són  necessaris ni bons pels nostres sentits i molt menys per la nostra vida.
“Més que mai cal que ens aturem  i agafem consciència.”


Com podem desenvolupar-la:

1.- Fomentant la comunicació. Fent si cal moments de reunió familiars...
2.- Deixant de costat la tecnologia i només fent-ne ús en alguns períodes de temps...no sempre!!!
3.- Desenvolupar les relacions socials, a través d’activitats a l’aire lliure, al parc, entre d’altres...
4.- Supervisar i escollir millor (amb més criteri) i  més detalladament el “material” que consumim a les xarxes.
5.- Ensenyar als nostres fills a ser “crítics” amb el que veuen, escolten o “consumeixen” a les xarxes...fomentant la reflexió a casa i els moments de comunicació en família.
6.- Parlar de qualsevol cosa amb els nostres fills, no només de les seves notes i/o rendiment esportiu, etc...
7.- Aprendre tots a fer tècniques de relaxació/ respiració per “gestionar” millor els pensament i les emocions. Així com viure d’una manera més conscient, concentrada en el què estem fent  i plena.
8. Donar informació al teu fill sobre els “perills” d’internet i de la sobre estimulació dels dispositius sobre la seva salut.
9. Actuar des de l’exemple...si els nostres fills ens veuen “estressats” ells ho estaran...els pares molt estrictes amb les emocions dels fills, no fent-los cas i reprimint la manifestació de les mateixes perjudiquen el seu desenvolupament emocional i com a persona.


Elisabeth Rusiñol Mirapeix
Psicòloga, psicoterapeuta i coach emocional

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada